Friday, May 2, 2014

Perasaan

Assalamualaikum

Today post benda benda yang simple ja..hmmmmm selama 18 tahun hidup finally aku tahu yang aku tak bagus dalam bab bab menjaga hati dan perasaan manusia ni...

Hati dan perasaan..hmmmmmm rumitnyaaa benda nih..maybe sebab aku jenis tak peduli orang lain nak jaga perasaan aku ke tak menyebabkan aku pun kurang peka untuk jaga hati dan perasaan orang lain..

Bila dah sedar ada orang yang peduli tentang perasaan aku even tak ramai -_____- k..tapi at least ada la jugak kannnn..dari situ aku belajar and realize that I have to learn "Cara Cara menjaga hati dan perasaan orang lain" ..memang penting bab2 nih..lebih lebih lagi kena jaga hati ibu ayah kita..

Life lesson learned!!!

Aku memang kuat bebai..selalu k..bila dah bebai bukan nak ingat apa dahh..tawu pikir kepala sendiri ja...pastu semuaaaaaaaaa mesti tak kena..itu tak boleh ini tak boleh..wuuuu T.T main hentak hentak kaki hempas hempas pintu itu sudah menjadi kebiasaan bila aku bebai..hebat kau najwaaaa -_____- buruk kan perangai..tapiiiiiiiiiiiiii itu dulu la..sebab bila duduk plkn aku jarang bebai lol ada la jugak kekadang -_-

macam yang aku cakap dekat atas..oke bukan cakap, aku taip..menjaga perasaan parents kita tu yang palinggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg penting sekaliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..paham???semua dah besar kan so kena paham la..kita makin dewasa same goes to our parents..diorang semakin hari semakin tua..dah malas malas nak marah marah kita macam dak dak kecik sebab kita dah besar..sekali ibu kita panggil terus menyahut even dok berbaring atas sofa lagi..sekali dia panggil sahut..masuk seruan kali kedua segeralah anda menyegerakan tugas sebelum ibu ibu ayah ayah anda memanggil nama anda dengan begitu panjanggggggg sekali...


"NOOR NAJWA BINTI MOHD SUAID BIN MOHD ZAIN tak dengar ke ibu suruh apaaaaaaaa???"

"yaaa ibu..akak dengar" *mula mengorak langkah*

bila dah besar ni..acecehhh dah besar konon..18 okeee..takda dah suwid suwid seventeen sixteen bagai...pernah tak anda rasa melawan cakap ibu ayah nih macam arrr errr hmmmm membazir ja..of course la kan..semua agama ajar penganut dia taat dekat ibu bapa..aku bukan la standard ustazah2 nak bagi tazkirah..cukup nak mengingatkan dan beri nasihat dekat semorang..bila terpikir balik kenapa la dedulu aku suka melawan cakap ibu ayah..rasa macam ntahhhhh..tak matured -____-

even aku tak pandai jaga hati dan perasaan orang but im not that kind of person yang suka cakap lepas ikut sukaaaaaa..dia nampak orang tu, dia judge orang tu depan orang tu..straight to the point la katakau -____- kiranyaaaa aku nih pandai jugak jaga perasaan orang lain kannn lol..mindset kebanyakkan orang macam tu..semuaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa nak perfect!!!kadang kadang pelik gak arr tengok orang slightly judge kita without knowing the real us..nama pun tak tahuuuu???!!!like seriously memang pelik gilaaaaa!!!

amaran : jangan layan dalam erti kata lain abaikan golongan golongan cenggini


pernah orang mainkan or sakitkan hati dan perasaan anda??

semestinya pernah T.T seriously memang sakit gilaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa babi!! *oppss sorry* bukan niat nak mencarut tapi nak menggambarkan betapa sakitnyaaaaaa hati ini -____- one of the best solution selain daripada bawak berbincang, MENANGIS..sebab aku bukan jenis orang yang suka slow slow talk..tak suka aku blah terus..najwa memang cenggini..but aku kena berubah sebab aku tahu perangai ni tak comel..tak sesuai dengan aku yang comel aicecehhh over -___-




manusiaaaaaaaa yang paling dirindui
*sorry pink wani gambar engkorang takda*

rindu sekolah sebenarnya :')


nasib baik terpilih pergi plkn
dapat rasa suasana sekolah
langgar peraturan 
belajar
berkawan
cakap bebanyak
main haha


...dah habis...


selamat tinggal


"Love and respect will make any good relationship better"

No comments:

Post a Comment

cακαρ-cακαρ