Thursday, December 13, 2012

the change

assalamualaikum



lai lai lai..dah berhabuk dah belog aku nih :3 hahaha..act malas & tak tahu nak tulis apa..idea tak datang.but hari ini, bangun pagi tadi terus tertangkap idea ini untuk ditaip di belog comel gua ini..wah, kelas ayat gua!!bhahahaha..

oke, setiap manusia semakin hari semakin membesar..dari tapak tangan yang sebesar ibu jari sehingga sebesar kaki bapak..dari comot ke comel..dari kurang pandai ke pandai banyak..setiap satu mesti ada perubahannya..same goes to me..cuma satu ja yang tak berubah dalam diri aku dari kecik2 dulu sampai laa sekarang nih..nak tahu apa??tentulah kecomelan aku :3 sila pedulikan -,-

Perubahan pertama

tahukah anda bahawa saya teramat takot berada dalam keadaan gelap?yesssss, sangat takot..time takda karen kat rumah, lagi2 waktu malam..aku la yang pertama terjaga dari tido pastu menjerit panggil AYAHHHHHHHHHHH!!!! muahahaha..tapi benda nih tak berubah pun..sampai sekarang still macam nih -,- cuma sekarang aku dah boleh tido tutup lampu & pintu bilik..dulu kecik2 aku tak berani..takot momok datang kacau aku..tupun sebab aku duduk asrama..ye la kan..duduk asrama takkan la aku nak merengek kat kakak dorm suruh jangan tutup lampu..mengada ja budak nih -,-

Perubahan kedua

ketinggian *muka bangga*...dulu waktu sekolah rendah aku manusia kedua yang paling pendek..kecik dan comel je aku :3 but sekarang bila aku ikut ibu aku pergi sekolah rendah aku tuh, cikgu2 bukan main puji aku dah tinggi..kawan2 lama aku pun sama..terkejut tengok aku dah tinggi *muka bertambah bangga*..satu perubahan yang sangat membanggakan aku :D

Perubahan ketiga

CINTA *sengaja di-capslock-kan*..perasaan yang cukup indah dan sangat menyakitkan..cewahhh ayat aku-,- rindu zaman aku kecik tocong dua dulu, tak payah dan tak perlu nak fikir benda alah nih..sudah cukup sempurna dengan cinta ibu dan ayah aku..syukur sangat2 aku dilahirkan pada zaman kanak-kanak yang bukan moden..sekarang budak prasekolah pun dah pandai berfacebook..kecik2 dah pandai main ipad iphone..aku dulu paling seronok sekali kalau ayah aku bawak pegi taman menan..haisshhhhh, kenapa la kan??penting ke cinta??cinta memang penting tapi sekarang bukan masanya..wah2 ayat aku T.T

Perubahan keempat

nak cantik?bhahahahaha..lawak kan??muahahahaha..perasaan nih semua orang ada kan..dulu kecik2 mana pernah peduli baju apa yang kita pakai, rambut tak sikat pun takpa, muka comot pun  tak kesah kan??mak belikan baju apa-apa pun kita tak pernah merungut..pakai ja tanpa banyak songeh..tapi bila dah besar nih..dia dah terikut-ikut dengan pandangan kita terhadap orang lain..nampak itu ini cantik mula nak tiru..but tak salah pun nak tiru gaya orang lain janji dalaman tuh biar diri kita sendiri..

Perubahan kelima

pandai masak dah *muka comel* hahahaha..masak dari sudut pandangan aku bukanlah masak kari, tomyam bagai..yang simple2 jer..dulu kecik2 nak goreng telur pun bukan main sebatu kau duduk jauh dari kuali..telur pun main campak je masuk dalam kuali tuh..hahaha..ibu aku cakap aku nih suka masak western food..ewahhh engkau!!memang pun..aku suka masak pizza, spagetti, pasta, kek sebab benda nih senang nak masak..tidak perlu melibatkan bawang dan cili kering..yang sebenarnya aku alah betul dengan cili kering..hahaha..lagi2 bila kita blend cili tuh..bau dia lebih busuk dari durian..ouh, tak tahan..masih layakkah aku bergelar calon menantu? ==! sejujurnya aku memang tak minat memasak pun..harap maklum!

chocolate muffin :9

durian crepe..buat sendiri *muka bangga*



thats all..malas nak cerita panjang2..nanti jemu pulak readers nak baca kan *muka merajuk* 

tujuhbelas :D

bye <3


Whatever you decide to do, make sure it makes you happy.

2 comments:

  1. Fuyoo pandainya masak! eden pun tak pandai masak camtu,haha.Btw perubahan keempat tu macam sama dgn perasaan saya.Haha nice post!

    ReplyDelete

cακαρ-cακαρ