Friday, April 20, 2012

saya dan fobia

assalamualaikum

terkejut sat..create post berubah wajah..nak nangis dah nih..lawa sangat ==! oke..lupakan ini..mari buka cerita lain..fobia??phobia??mean fear with something,,someone,,animals or anything..apa-apa la kan..kalau ampa semua nak taw sikit sebanyak,,dah sikit banyak pulak..oke3..search kat google tuh types of phobia..macam-macam ada..yang aku rasa tak logik pun ada..fobia pun ada nama-nama dia,,check tis out!!!!

  • Xanthophobia – fear of the colour yellow
  • Xenophobia – fear of strangers, foreigners, or aliens
  • Xylophobia, Hylophobia, Ylophobia – fear of trees, forests or wood

  • Photophobia – hypersensitivity to light causing aversion to light
  • Phonophobia – hypersensitivity to sound causing aversion to sounds.
  • Osmophobia – hypersensitivity to smells causing aversion to odors.

wow!!!banyak kan..pening gak aku baca menatang nih..punyalah banyak jenis-jenis fobia dalam dunia nih..tapi kan,,napa takda fobia kepada facebook (fbphobia) ,,fobia dengan twitter (twittphobia) ,,fobia blogging (bloggiphobia) dll...kenapa takda??kenapa?? tell me why???why??  oke sila menyampah beramai-ramai....opssss,,lupa nak pesan..yang tulisan pink purple2 tuh..fobia milik saya..semua yang baik-baik ja..takda kaitan dengan FEAR WITH MARRIAGE pun..saya gatal nak menikah ==!
dan takda kaitan juga dengan FEAR WITH CLEANING BATHING pa semua..saya mandi 10 kali sehari..


nih ja yang sempat aku kongsi...

BYE :)

No comments:

Post a Comment

cακαρ-cακαρ